God Jul & Gott Nytt 2020
STORT TACK
för ännu ett superroligt år med sökportalen Eventmarket.se :)
2019 var året då vi:
- investerade i ny sajtkostym.
- trimmade hela plattformen till en supersnabb söktjänst.
- ökade trafiken som aldrig förr.
- signade med fler medlemmar än någonsin
I juletid landar vi mjukt med flaggan i topp men med båda fötterna på jorden. Vi är oerhöprt tacksamma att vår 'baby' Eventmarket fortfarande efter 21 år lever kvar. Och dessutom har kommit att bli stället där Sveriges främsta (närmare 1000) event- & mötesleverantörer finns med.
2020 kommer bli ett år där vi kommer statsa lite extra på att utöka sajten med lokaler och anläggningar som är anpassade för fester, events, möten och konferenser. Det ska bli spännande. Vi ser ett behov som vi tror att vi kan matcha! Vi kommer även utöka marknadsföringen av nöjesbiljetter och självklart hålla alla våra artister, aktivitets- och uthyrningsföretag om ryggen. Vad vore väl Eventmarket utan denna mångfald!
Med sill & nubbe, sköna vinterpromenader, nära & kära och lugna stunder önskar vi er
En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År!
Kram Jennie & Johnny Sterner
Eventmarket.se
50% rabatt på lokalhyran
Sparka igång 2020 med en kickoff!
Januari - februari är en bra tid för fest, kickoff eller galamiddag! Stockholm City Conference Centre har några av Stockholms finaste lokaler för inspirerande och fantasifulla event. Dom hjälper dig att ordna allt från en glittrande fest, sprudlande mingel eller spektakulärt event.
Eventmarket fick just kännedom om att om du bokar in ditt uppstartsmöte eller kickoff redan nu i december 2019, så får du 50 % rabatt på lokalhyran!
Ta chansen att boka Stockholm City Conference Centre's lokaler till 50% rabatt!
För mer info och kontaktuppgifter - » Profilsidan City Conference Centre
Modern marknadsföring för dina evenemang
I det digitaliserade och snabbt rörande samhället från 2000-talet blir det allt svårare för många företag att följa nya och effektiva reklamstrategier. Det finns flera skäl till detta: Å ena sidan växer konkurrensen outtröttligt, å andra sidan läggs stor vikt vid hållbarhet nuförtiden. Varje företag strävar efter att förmedla en miljövänlig image till kunden. För att marknadsföra evenemang räcker konventionella strategier som t.ex. dela upp flygblad, inte längre. Nya idéer måste komma: Oavsett om butiksöppning eller produktlansering är nästan allt möjligt i evenemangsscenen och välkomnas av anställda och kunder. Tyvärr har tidsmaskiner ännu inte uppfunnits för att delta i alla evenemang samtidigt. Så frågan är: hur kan du få ut det mest möjliga av ditt evenemang och se till att det är välbesökt? Vi visar våra tips för ett framgångsrikt evenemang!
Kommunikation över alla kanaler
De flesta evenemang tjänar till att locka eller behålla kunder. Därför bör händelsen nå lika stora massor. Speciellt personliga inbjudningar är mycket viktiga, ger omfattande information och ger kunden känslan av att vara något speciellt. Kommunicera evenemanget tidigt på alla kanaler: Detta gäller särskilt de sociala mediekanalerna. När datum, line-up och program är kända har du följande distributionsalternativ:
- Sociala nätverk som Facebook, Twitter eller Instagram
- Nyhetsbrev
- Annonsering i tidningen
- Reklam i radio
- Reklam på TV
- Flyer
- affischer i staden och omgivningen eller i bussar
Marknadsföring av evenemang via sociala medier
De otaliga sociala medieplattformarna ger det bästa sättet att skapa kundnärhet. Starta evenemanget minst fyra veckor innan. Interaktiva kanaler, till exempel Facebook eller LinkedIn, låter dig svara på kundfrågor snabbt och enkelt. Därigenom kan man också skicka personliga inbjudningar till evenemang. Du kan också distribuera teaserbilder och evenemangflygare online, till exempel via professionell användning på Instagram. Händelsens höjdpunkter och nyheter om evenemanget kan också "tweetas". Vad presidenterna kan göra kan du göra länge! Fördelen med sociala mediekanaler är att du skapar närhet till kunden och målgruppen. Entusiastiska kunder kan också använda sociala medier för att dela sina erfarenheter och övertygelser med sina kamrater. Detta "sociala bevis" leder till en ökad bild av ditt eget företag. De hårt arbetande annonsörerna kan du sedan belöna med rabatter eller prylar om de gör sin röst stark i företagets sociala nätverk. Även så kallade "reklam för en vän" -kampanjer åtnjuter stor popularitet och accepteras gärna. Använd dessa kampanjer och gör nya kunder medvetna om det kommande evenemanget.
locka gäster med en kändis
Om du vill bjuda in en stjärna till ditt evenemang bör du vara särskilt uppmärksam på den här uppgiften. Ju mer populära och välkända de inbjudna kändisarna är, desto fler vill delta i evenemanget. Men stjärnor betalar dyrt för deras prestanda. Så om du vill engagera dig är alltid en kostnadsfråga. Kända storlekar som t.ex. Måns Zelmerlöw, naturligtvis, för deras utseende kräver en högre avgift än de andra stjärnorna. Ta hand om bra musik och en ersättningsplan tidigt om en skulle kändis skulle säga upp. Beroende på budgetens storlek och typ av evenemang kan du också organisera en DJ. Bestäm målgruppen och musikförfrågningarna eller spellistan, bäst innan detta.
Media-reklam: TV och radio
Ett annat sätt att göra ditt evenemang känt för massorna är medieanvändningen av radio och TV. Sätt bara på en reklam eller spela in en radioannons för att göra ditt evenemang till en höjdpunkt. Särskilt rörliga bilder inbjuder att delta med rätt iscensättning och föreslå en unik upplevelse som kunden inte vill missa. I radio säkerställer framför allt kontinuitet för minnesvärdhet. Kanske låter det bekant: efter en lång affärsresa kan du nästan kopiera reklamtexterna på radion och har data, slogan och datum i minnet.
Klassiker: Flyer och affischer
Dessa kan beställas billigt i online-handeln. Här är de låga kostnaderna med fördel och den ständiga tillgängligheten. Dina kunder kan läsa dem när som helst, när och var evenemanget äger rum och vilka höjdpunkter som kommer att visas. De förbipasserande kan göras medvetna om händelsen och nya kunder kan konsulteras. Flyers i exempelvis 3D fokuserar på den kommande festivalen och genererar intresse. Om kunden är intresserad av händelsen på grund av flygbladet, kan de få ytterligare information och teasers på andra kanaler: några bilder eller programobjekt som kommuniceras på sociala medier, eller ett lotteri där den vinnande deltagaren får premien på Kvällen till evenemanget kan också fylla hallarna. Om det finns förfrågningar på kundsidan kan du ge råd och informera flexibelt på de sociala plattformarna. Av dessa skäl är det lämpligt att använda flera kommunikationsmedel för evenemangsmarknadsföring och inte glömma en QR-kod för din närvaro för sociala medier på flygbladet!
Denna artikel är publicerad i samarbete med skribenten: Jonas Olofsson
Happy Black Friday
Nu har du chansen att bli medlem och vara sökbar på Eventmarket.se i ett helt år för endast 2900:- ex. moms, Medium-exponering. (Ord. pris 6500:-)
Medlemskap på Eventmarket.se innebär priseffektiv marknadsföring, sökbarhet, SEO, tydlig exponering i sökportalen i form av Profilsida, hemsideslänk, tillgång till förfrågningar samt medlemserbjudanden... Och inte minst - du finns med där branschen samlas och där kunderna letar!
Passa på!
BlackFriday-erbjudandet gäller vid tecknande av nytt medlemskap fr.o.m. torsdag 28 november t.o.m. måndag 2 december 2019.
Publiksuccé för "Häxorna i Eastwick"
När "Häxorna i Eastwick" hade storslagen premiär på Cirkus i september-19 så var det i en helt ny och uppdaterad version. Kritikerrosade "Häxorna i Eastwick" är musikalernas genom tidernas största producent Cameron Mackintosh senaste succé på svensk mark. Den hade också Peter Jöback i huvudrollen och det var ikoniska "Phantom of the Opera
Publiken och recensenterna hyllar den moderna versionen av "Häxorna i Eastwick" med Peter Jöback i huvudrollen som den oemotståndliga men sataniske "Darryl van Horne" – mannen som dyker upp när tre väninnor, uttråkade av sina trista småstadsliv och berusade av lite för starka martinis, fördriver tiden med att drömma om den perfekta mannen...
- "Häxorna i Eastwick" förlängs och spelas på Cirkus i Stockholm till den 29 februari 2020.
- "Skådespelarna briljerar" - DN
- "Jag skulle aldrig ha tagit på mig uppdraget att sätta ihop showen om det inte var för Peter..." "Jag hyser en oändlig beundran för hans talang" - Cameron Mackintosh
- "Påkostat med stor ensemble, fiffig scenografi och snyggt koreograferade dansnummer"- Aftonbladet
- "Jöbacks kulturman är satanisk som fan själv" - SVD
- "Kayo Shekoni - fräckast och roligast" - Aftonbladet
- "...The show absolutely has West End class .." Broadway world
- "Det slår gnistor om Peter Jöback" DN
- "Sussie Eriksson - underbar i allt hon gör"- Aftonbladet
- "Mycket imponerande" - Expressen
- "Peter has never been as direct before. Peter and the full ensemble are magnificent in "The Witches of Eastwick" and it is so beautifully choreographed with the entire ensemble dressed in tail costs. It is just like one of the numbers in a classical MGM musical with Fred Astaire. So beautiful .." - Broadway World
Klicka här för att boka biljetter!
Idag sjösätter vi NYA Eventmarket
Hej!
Idag är det lite extra roligt att gå till jobbet. För idag lanserar vi nämligen en alldeles ny uppfräschad layout i sökportalen Eventmarket.se. Kostymen har fått ett modernare snitt och en hastighet av sällan skådat slag!
Vi har skissat, skapat, färglagt och format. Vi har skalat bort, förbättrat och förädlat.
Vi har placerat en tydlig MENY uppe i vänstra hörnet, som samlar ALLT du behöver;
branschmedlemmar kategori för kategori, Backstage samt information om såväl oss, medlemskap som värdefulle tips...
Och ändå är allt helt som vanligt!
I sökportalen Eventmarket.se hittar du Sveriges främsta Event-, mötes- & upplevelseaktörer.
Det är sen gammalt ;)
OBS!
OM sajten skulle se knasig ut, så är det bara att rensa historiken i din webbläsare.
Då skall allt stämma!
Vi skulle bli sååååå glada om du vill ge oss din respons!
Meddela oss vad du tycker :)
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. | 0589-180 95
Vi vill också rikta ett stort tack Mårten på NyWeb
som tålmodigt översatt våra visioner, idéer och skisser i ettor och nollor!
Välkommen till nya Eventmarket!
...lite mer 2020 helt enkelt!
Varmaste hälsningar från Jennie & Johnny Sterner, Eventmarket!
Nya stjärnskott på Eventmarket
Idag är det hög tid att visa upp en hel bukett sprillans nya medlemmar här i sökportalen Eventmarket. En del med många års erfarenhet i bagaget och andra alldeles nykläckta stjärnskott. Varmt välkomna att bekanta er med våra nytillskott som gör Eventmarket ännu bättre!
» Klicka här för att bekanta dig mer med bl.a Singer Songwritern Frida Braxell, sångfågeln Erika Hansson, Magikern Vladinex och alldeles underara lilla Maja Söderström...
Tommy Körberg x 2 gör prov i musik
I lördags den 7 september medverkade imitatören Anders Mårtensson i TV4 program 'Klassfesten'.
Här ser ni Tommy Körberg x 2 gör prov i musik och får stående ovationer.
Anders Mårtensson är imitatör och skådespelare med träffsäkra imitationer av bland andra, Kungen, Zlatan, Tommy Körberg...
Önskar ni boka Anders Mårtensson så är han medlem här på Eventmarket.se - Klicka här för att komma till hans profilsida.
Publicerat: 2019-09-12
Drömmen ligger inlåst på vinden!
Jag få regelbundet mail från föreläsaren, livscoachen och retreatledaren Ewa Wigenheim. Henns mail dimper ner i min mailbox som ett bland flera hundratals mail i veckan. Tänk, man har gått och blivit en expert på att bara på några hundradels sekunder, avgöra om mailen är 'viktiga' eller bara 'skräp'. De flesta kan jag meddela hamnar på skräphögen direkt... Trots att jag vet att mailens avsändare lagt dyrbar tid på att få mig intresserad och vill nå ut med sitt budskap. Jag brottas med samma dilemma när det gäller Eventmarkets mailutskick.
Ewas mail tillhör klicken av mail som får mig att stanna upp. Okej... jag hinner kanske inte alltid, men oftast. För en tid sedan fick jag ett sånt mail och fångades av stunden. Vad gör vi med våra drömmar egentligen. Hur lever vi våra liv...?
Jag vill så gärna dela med mig av Ewas tankepärlor. Läs och begrunda:
"
Drömmen ligger inlåst på vinden!
Kommer du ihåg bakmaskinen? Den var Årets julklapp 1988. Såldes i massor, användes i snitt fem gånger... I år ska vi köpa VR glasögon för att bli lyckliga, tycker handeln. Och i januari ska allt betalas.
Det är inget fel i att köpa billigt på Black Friday och skapa sig en bra tillvaro. Men när man blir materialförvaltare i sitt eget liv, då försvinner lätt lyckan på vägen.
För mycket prylar låser upp tillvaron och tar en bit av friheten. För allt ska ju betalas. Ju mer man skaffar desto mer behöver man jobba, desto mer pengar man tjänar, desto mer köper man, desto mer behöver man jobba...Så fylls vindar och källare med dyra saker som ingen använder. Samtidigt köper folk Trisslotter i hopp om att få råd att genomföra sina drömmar. Men drömmen står redan framför näsan och väntar. Men de flesta väljer att lägger upp dom i en låda på vinden.
/ Ewa Wigenheim
» Till Ewa's profilsida här på Eventmarket
"
Tack Ewa för kloka ord och kram på er alla inför kommande jul!
/Jennie Sterner, vd, Eventmarket
En grymt smart Pressvägg för ditt event
Att ha en pressvägg som bakgrund vid olika typer av event är en viktig del av den varumärkesbyggande strategin. Här kan du kommunicera varumärke och budskap, vid t.ex. intervjuer, mingel, invigningar och fotografering. Ska man synas på event tillsammans med personer som ditt budskap ska associeras med, vill man vara säker på att ha en backdrop som gör jobbet - så du kan slappna av och göra ditt!
Dessa pressväggar kan du beställa hos Expand.
Klicka här för att komma till deras profilsida där du hittar kontaktuppgifter och mer info om vad de erbjuder.